Postres Tudurí, tota una vida competint davant grans multinacionals

408

Postres Tudurí va néixer l’any 1965 de la mà de Catalina Borràs i Joan Tudurí que es dedicaven al negoci de l’hosteleria. “Al pati del Bar El Hoyo, a Son Ferriol, o a la cuina del Bar Moka (a la Porta Sant Antoni de Palma) es començaren a elaborar els flams i el púdings, que es venien als nostres primers clients, com el Celler sa Premsa”, explica Carles Tudurí, gerent i fill dels fundadors i actualment únic representant de la segona generació. Els seus germans, Marc, Maria i Manuel, van treballar a Postres Tudurí però ja no fan feina a l’empresa. El relleu generacional està garantit perquè Elisabet Cloquell Tudurí, filla d’un dels germans, ja fa feina com a responsable de producció de l’empresa.

A Postres Tudurí consideren que tenen un avantatge competitiu respecte a la competència que és la proximitat de l’elaboració. “El consumidor té l’oportunitat de menjar un producte fet molt pocs dies abans. En segon lloc, la qualitat. Els productes s’elaboren de forma tradicional, per exemple utilitzant el bany maría i no utilitzem conservants”, conta Carles Tudurí.

A aquesta empresa marratxinera fan feina deu empleats que produeixen 200.000 unitats de les seves postres. Sis persones fan feina a la fàbrica i tres a distribució, a més del gerent. Com la majoria de les empreses, Postres Tudurí s’ha vist copejada per la pandèmia i per les restriccions socials que van derivar en absència de turistes i en locals de restauració tancats. “La facturació s’ha vist afectada per la pandèmia aquests dos darrers anys, esperem que el 2022 recuperem i millorem una mica i ens atraquem als 800.000 euros”, apunta Carles Tudurí.

“El tancament i la baixada d’activitat dels restaurants ens va afectar molt, ja que són els nostres principals clients. No feim massa feina per l’hoteleria, tot i que tenim algun client molt bo que aposta per la qualitat, com l’Hotel Diamant o l’Hotel Cala Fornells, per això la crisi turística no ens va afectar tant, però el tancament les restaurants si que ens va situar en una posició crítica”, confessa Carles Tudurí.

Els propietaris de Postres Tudurí reconeixen que la pandèmia els ha fet veure que és necessari diversificar i estar present en distints segments de negoci. Allò que no els va sorprendre va ser l’exigència de mesures i protocols sanitaris perquè “nosaltres ja aplicàvem mesures d’higiene i desinfecció molt estrictes, amb controls  constants per part de Sanitat i d’una empresa consultora”.

Els dos principals clients de Postres Tudurí són els comerços i els restaurants. “Dins aquests dos tipus de clients oferim les nostres dues línies de productes: els lactis i les tortades. En el primer cas, parlam de flams, púdings, cassoletes de formatge i de brossat, etc. Pel que fa a les tortades hem ampliat l’oferta amb incorporacions com la red velvet, el cardenal o la vegana d’ametlla i poma. Les que més venen són el gató d’ametlla mallorquí, la de formatge amb nabius o la de pastanaga”.

Postres Tudurí tracta de satisfer el gust dels seus clients i també s’adapta als nous temps en el que fa a la mida de les tortades. Per això han introduït una tortada petita perquè ara costa vendre més que fa anys les tortades per 8 o 10 persones.

Amb gairebé seixanta anys d’història, Postres Tudurí assenyala com a gran amenaça la competència de grans empreses que tenen una enorme capacitat per oferir productes semblants a preus molts baixos. Enfront de les grans empreses i multinacionals aquesta empresa mallorquina compta amb la lleialtat dels seus clients tradicionals. “Tenim sort que una part dels consumidors valoren la qualitat per damunt el preu i són bastant fidels a la nostra marca”, assegura Tudurí.

Carles Tudurí considera que, a més de la qualitat, i d’un producte que encaixa amb els gusts dels consumidors la millor arma és “la diversificació, que ara intentam ampliar a la incorporació d’alguns hotels a la nostra clientela”.

Postres Tudurí ha superat els 56 anys d’història sent una referència tant per als clients que el compren als supermercats com per a aquells que el demanen als restaurants. “La clau és atendre als gustos i necessitats dels clients, ja sigui el consumidor final que va a un supermercat o el restaurant que després ofereix el nostre producte als seus clients sabent que té la mateixa qualitat que si l’elaborés a la seva cuina”, subratlla Carles Tudurí.

Amb el pas del temps, també canvien els gusts i les preferències dels consumidors. Uns canvis que obliguen les empreses a reposicionar-se per no perdre clients. “Ara hi ha més consciència sobre la relació entre el menjar i la salut… i clar, les postres es ressenten d’això, perquè són dolços. Però d’altre banda, com el consum ha baixat, hi ha consumidors que quan opten per aquest tipus de producte trien la qualitat”, assenyala Carles Tudurí.

Per connectar amb les noves generacions, filles i nétes dels primers consumidors de Postres Tudurí, l’empresa aposta per xarxes socials com Instagram per tal d’atreure i connectar amb les noves generacions. “Penjam vídeos, feim alguns sortejos i de tant en tant alguna campanya. Tractam de col·laborar amb persones o empreses que representen el producte local o la cuina mallorquina, com Maria Gibert i la seva pàgina Recetas Mallorquinas