Entra en funcionament el nou tram de la carretera vella de Bunyola, entre els termes municipals de Palma i Marratxí

    649

    La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, acompanyada pel conseller de Mobilitat i Infraestructures de la institució insular, Iván Sevillano, el batle de Palma, José Hila, i el de Marratxí, Miquel Cabot, ha visitat la fi d’obra del Torrent Gros projectada a la carretera Vella de Bunyola (Ma-2031), entre els termes municipals de Palma i Marratxí.

    El projecte, iniciat al febrer de 2020, ha comportat l’adequació del pas sobre el torrent, així com de les connexions de la carretera amb el camí de sa Fita i amb el camí de sa Cabana. En concret, les obres han consistit en l’execució de l’estructura d’un pont que connecta les barriades de S’Indioteria de Palma i Marratxí separades pel torrent i en la millora i ampliació de la secció de carretera existent a dos carrils de 3,5 metres i vorals d’1,5 metres d’ample així com en la construcció d’un vial per a bicis, de 2,5 metres, i un altre per a vianants també de 2 metres i mig.

    La presidenta Catalina Cladera ha destacat que “amb aquesta intervenció tan esperada no només milloram la fluïdesa i la connexió dels dos municipis, també aprofitam el nou traçat per millorar la seguretat vial, tant per als vehicles com per als vianants i ciclistes, separant el trànsit rodat i fent més segures les voreres i interseccions. Els veïnats d’aquestes barriades han de poder anar segurs”.

    El batle de Marratxí, Miquel Cabot, ha explicat que aquesta obra és la prova de la col·laboració entre institucions en benefici de l’àrea metropolitana que comparteixen Palma i Marratxí, que estan “millor connectades que mai”. “Fa uns mesos ens trobàvem retencions i inseguretat vial i per als vianants i ara tenim una carretera segura i fluida tan per a vehicles com per a ciclistes i vianants”, ha afegit Cabot.

    El projecte, que ha tengut un cost de 1,9 milions d’euros, ha generat dues zones verdes. En concret “s’han inclòs més de 180 arbres i 3.400 espècies arbustives”, ha destacat el conseller Iván Sevillano, qui també ha destacat que amb aquesta oba s’amplia la capacitat hidràulica del torrent per prevenir possibles inundacions davant pluges torrencials en una zona tan poblada”.

    Les actuacions s’han completat amb la construcció d’una rotonda en la intersecció amb el vial d’accés a les urbanitzacions de Son Macià i Nova Cabana, que substitueix l’anterior encreuament, i en l’execució d’una intersecció en “T” amb el camí de sa Fita, que proporciona accés a Can Buc. A més, s’ha instal·lat enllumenat de baix consum tant a aquests ramals com a la nova rotonda i a la zona habilitada per a vehicles no motoritzats.

    Tant el batle de Palma com el de Marratxí han subratllat que “la bona entesa i col·laboració amb la institució insular” ha permès donar resposta a “una reivindicació històrica que permetrà els veïns dels dos municipis moure’s amb seguretat i naturalitat”, ha dit José Hila, batle de Palma.

    Per la seva banda, Joan Francesc Canyelles, tinent de batle d’Urbanisme ha expressat la seva satisfacció perquè era una infraestructura “molt necessària”. “Abans hi havia un pont molt estret i era molt perillós passar tan per a vianants com per a bicicletes. A més, és una infraestructura molt poc invasiva a canvi d’una solució per als ciutadans de Palma i de Marratxí i és un pas endavant cap a la mobilitat sostenible en favor de vianants i bicicletes”.