Els dos primers autobusos de la nova flota TIB han arribat ja a Mallorca i a finals d’aquest mes de juliol s’iniciarà una prova pilot amb ells cobrint una línia de servei durant tot l’estiu. La flota del nou sistema de busos interurbans comptarà amb un total de 223 vehicles, tots nous, dels quals 216 funcionaran amb combustibles alternatius al dièsel, essent 198 de gas natural i 18 de propulsió elèctrica. La previsió és que el nou sistema entri en funcionament a finals d’any mentre aquest estiu es farà la prova pilot.
Els dos primers vehicles que ha rebut el Consorci de Transport de Mallorca operaran la concessió Nord, adjudicada a Grupo Ruiz. Són dues unitats de pis semibaix, de 13 metres de longitud, amb xassís del fabricant suecScania i carrosseria de l’empresa gallega Castrosua. Aquesta aliança empresarial fabricarà la gran majoria d’autobusos de la nova flota: en total, 186 unitats.
La concessió Nord serà l’encarregada d’operar la línia suburbana Alcúdia-Ca Picafort amb set busos 100% elèctrics, i altres dos faran el servei Alcúdia-Alcanada a l’estiu i Pòrtol – Estació Marratxí a l’hivern.
Aquests nous autobusos redueixen la contaminació. En concret, redueixen les emissions CO2 un 20%; les micro-partícules sòlides (99%); els òxids de nitrogen (NOx) un 85%; el diòxid de sofre (SO2) un 65% i el renou i vibracions un 50%.
Més capacitat, millor accessibilitat i més informació
De forma global, la nova flota TIB incrementarà la seva capacitat de places,passant a utilitzar vehicles de 15 i 18 metres a les línies de major demanda.A més, el Consorci de Transports de Mallorca disposarà d’informació precisa de l’ocupació dels busos en temps real,fet que permetrà resoldre amb més immediatesa eventuals problemes de falta de places.
Tots els busos estaran adaptats per a persones amb mobilitat reduïda (amb rampa o plataforma elevadora), i el 68% de les unitats seran de pis baix o semibaix, amb doble rampa elèctrica i manual per facilitar i garantir encara més l’accés de cadires de rodes i cotxets d’infants. D’altra banda, es reforçarà la senyalització interior amb pantalles i megafonia. L’objectiu principal és que les persones amb discapacitat visual o auditiva puguin conèixer en tot moment la pròxima parada del recorregut, així com altres informacions rellevants del servei.