La senda nova per a bicicletes i vianants discorre paral·lela al marge dret de la carretera d’Inca (Ma-13) i començarà al quilòmetre 1 i arribarà fins al 2,7 d’aquesta via. L’eix cívic projectat dona continuïtat al carril bici existent, que finalitza a l’IES de Son Cladera, de manera que, una vegada finalitzades les actuacions, quedarà connectat el barri palmesà amb el de Sa Cabana.
El conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, acompanyat del batle de Marratxí, Miquel Cabot, han visitat les obres del vial cívic que unirà el barri palmesà de Son Cladera amb el de Sa Cabana, a Marratxí. El conseller Sevillano ha explicat que “aquesta actuació respon a una necessitat per als dos municipis. Quan vàrem començar la legislatura ens vàrem comprometre amb Palma i Marratxí en eliminar el problema de connexió que han tengut històricament pel traçat de pas del Torrent Gros. El primer any, vàrem fer la connexió amb el projecte del pont nou d’accés que, a més, va separar el trànsit entre vehicles motoritzats, vianants i bicicletes, i avui començam les obres d’una connexió nova, que també superarà la barrera que suposa el Torrent Gros. Estam molt satisfets del que suposarà aquesta actuació, enfocada per a vianants i vehicles no motoritzats i posant en valor els actius paisatgístics de l’entorn”.
El batle de Marratxí, Miquel Cabot, s’ha mostrat “molt content d’anunciar aquest projecte que torna a demostrar la bona col·laboració i entesa que hi ha entre l’Ajuntament de Marratxí, l’Ajuntament de Palma i, aquesta vegada, amb el Consell de Mallorca. Estem molt contents perquè això és crear nous camins, fer Marratxí més accesible i, com hem dit sempre, que Palma i Marratxí es donin la cara i no l’esquena com havien fet fins ara”.
Precisament, pel compromís amb el medi ambient i amb l’ús racional del territori, el projecte respecta pràcticament tota la vegetació existent en tot el traçat. En aquest mateix sentit, per dur a terme aquesta actuació s’emprarà un tipus de material sostenible. Es tracta d’una mescla que du una mínima part de ciment, que s’elabora en fred sense emetre emissions de CO2, i que tant en la fabricació com en l’aspecte final és més rústic, permet una integració millor amb el paisatge i, a la vegada, compleix amb les mateixes funcions de seguretat i durabilitat.
A l’acte ha estat present el tinent de batle d’Urbanisme, Joan Francesc Canyelles, i la segona tinent de batle Neus Serra. Canyelles ha destacat que la solució trobada “és de molt baix impacte i per tant els ciutadans podran disfrutar d’una zona ajardinada entre Palma i Marratxí i en auqest sentit continuam millorant la mobilitat sostenible que és un dels eixos d’aquest Ajuntament”.
A banda de la solució adoptada per al material emprat, una altra peculiaritat de l’actuació és que, en els punts on sigui necessari, s’executarà una passarel·la proveïda d’una barana de contenció per a la seguretat de les persones usuàries.
El pressupost previst per a l’actuació és de 61.163,60 € i el termini de les obres és de sis setmanes.