Espai Jove va néixer a Marratxí al 2005 com a projecte aglutinador d’activitats de caire educatiu i sociocultural que dona protagonisme a les iniciatives dels joves del municipi. Ara, el projecte ha crescut i també el perfil dels seus integrants, de manera que la seva identitat visual també havia d’evolucionar, per tal d’adaptar-se millor a un segment de públic més major.
El procés de rebranding que s’ha escomès obeeix per tant a la necessitat de transformar la seva imatge gràfica, enfocant-la cap a la nova realitat del projecte, connectant amb joves d’edats compreses entre els 14 i els 30 anys.
Quant al nou logotip, que identifica tant els locals situats a és Pont d’Inca, Pla de na Tesa i Pòrtol com els projectes derivats de les propostes participatives dels joves, representa “l’entrepà” de diàleg que s’utilitza en els còmics i altres suports visuals, el qual conté les paraules Espai Jove (caixa baixa) i MARRATXÍ (caixa alta). La tipografia utilitzada per al nom és una lletra de pal (sense serifa o rematada), moderna i de fàcil visualització, que confereix un aspecte jove i dinàmic al conjunt.
El logotip (Espai Jove Marratxí) es representa sempre en blanc, amb un batent fúcsia que li imprimeix dinamisme i s’assenta sobre un fons negre que conforma l’isotip (símbol gràfic de l’entrepà), el qual pot anar enquadrat en un rectangle amb diferents fons de color, segons l’aplicació. La intenció d’aquesta nova proposta gràfica és projectar una imatge de diàleg, moviment, joventut, participació i modernitat, evolucionant de l’anterior.
El procés de rebranding, amb la implantació de la nova identitat visual als diferents suports, culminarà al setembre, coincidint amb l’inici del curs acadèmic i està previst que es complementi amb el llançament d’una web pròpia.