L’aparador virtual, una eina per donar visibilitat i negoci a les nostres empreses

603


L’aparador virtual és un portal d’internet creat per l’Ajuntament de Marratxí on els comerços i les empreses del municipi mostren la seva oferta. Una forma d’apropar la riquessa del teixit comercial a tots els marratxiners que, de vegades, no coneixen la gran varietat de comerços del municipi.


Fins ara s’han inscrit gairebé dues-centes empreses a l’aparador virtual. A la web aparadorvirtual.marratxi.es podem consultar totes les dades i característiques del comerç: horaris, telèfon, web, contacte, etc. Els ciutadans també el poden emprar per consultar quins comerços disposen d’enviament a domicili o compra online.

La iniciativa de l’aparador virtual promoguda per l’àrea de Promoció Econòmica pretén fer més visible el teixit comercial del municipi, augmentar les vendes i millorar el posicionament digital a internet. Aquest projecte municipal també serveix perquè els marratxiners siguin conscients de l’ampla oferta de comerç local que hi ha a Marratxí. Uns comerços que de vegades passen desapercebuts o no es coneixen degut a que es troben allunyats del nostre nucli poblacional.


Formar part de l’aparador virtual és gratuït i només fan falta cinc minuts per omplir un questionari amb la informació que després veuran els usuaris quan visitin el portal. L’aparador virtual també compta amb un apartat especial dedicat als comerços emblemàtics de Marratxí, com puguin ser l’Olleria Can Vent, Can Bernadí, Bodegues Suau, o comerços amb història com Can Xic, Ca Pinet, Ceràmica Terra Cuita, Forn des Pla de na Tesa, Fusteria Fullana o Embotits Can Pastor. Uns comerços que formen part del projecte de l’IDI

Aquest nou projecte municipal pretén posar en valor el teixit comercial de Marratxí, de gran qualitat i varietat, perquè els ciutadans el coneguin i també per donar suport al comerç local, que és el que crea llocs de feina i riquesa al municipi, i que s’ha vist fortment copejats per les conseqüències de la pandèmia i que han readaptat els seus negocis a l’actual conjuntura.
Els comerciants pugen ells mateixos les imatges del seu negoci a més d’una descripció sobre el producte o el servei que ofereixen. Aquests aparador també mostra les xarxes socials on està present el negoci a més de la direcció física, els horaris i els serveis que ofereixen.


Fins ara hi ha 169 comerços i empreses que s’han integrat a l’aparador virtual. Alimentació, perruqueria i estètica, i restauració son les tres categories on s’integren un major número d’empreses.
El 67,5% de les empreses inscriten permeten la recollida en tenda; 59,8% disposen de servei a domicili; el 45,6% ofereixen compra telefònica; el 36,1% permeten fer la compra per whatsapp; i el 32,5% disposen de venda online.

Aquest catàleg online aspira també a donar un cop de mà al teixit comercial del municipi, fortment afectat per la crisi econòmica derivada de la pandèmia. A més, és una oportunitat per milloarar el poscionament digital de les empreses.
També constitueix una oportunitat per als ciutadans que, per mor de la gran dispersió poblacional del nostre municipi, de vegades són més conscients de l’oferta comercial de Palma que la del seu propi municipi.

La regidora de Promoció Econòmica i Comerç, Jero Sans, valora de manera molt positiva la iniciativa tant pel número de comerços que ja s’ha adherit com els que s’aniran afegint en el futur. “La percepció general és molt bona, al principi hi havia dubtes però gràcies a la feina que hem fet comerç a comerç hem esvaït els dubtes i ara molts de comerços ja tenen presència a l’aparador virtual per mostrar la seva oferta”.

De moment hi ha gairebé dues-centes empreses inscrites a l’aparador. L’objectiu és que aquesta xarxa no deixi de créixer perquè quant més ampla sigui i més aveçats estiguin els ciutadans a emprar-la, més productiva serà i més augmentarà tant el negoci local com els llocs de feina dels nostres veïnats.