SFM invertirà 2,6 milions per millorar la qualitat de la circulació de trens en la línia de Palma a sa Pobla

488

Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) invertirà 2,6 milions en dos projectes que permetran millorar la qualitat de la circulació de trens en la línia de Palma a sa Pobla (a partir de l’estació d’enllaç) i incrementar les unitats que podran estar en servei. Es tracta d’una actuació imprescindible per poder ampliar, posteriorment, les freqüències del servei de tren.

El primer dels projectes que executarà Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) és la construcció d’andanes baixes en les estacions de sa Pobla, Llubí i Muro, amb l’objectiu que trens de pis baix es puguin utilitzar en la línia Palma-sa Pobla en tots dos sentits. El pressupost d’aquestes obres és de 203.625,02 € (amb l’IVA exclòs) i la previsió és que puguin començar a principis d’aquest estiu, amb un termini d’execució de cinc mesos.

Les andanes actuals es convertiran en andanes que incorporaran una part alta i una de més baixa, i això permetrà que puguin circular tant els trens actuals com els tren-tram (de pis baix) i que actualment no s’estan emprant perquè no són compatibles amb l’estructura de les andanes de les estacions.

En concret, una vegada completada la reforma de les andanes, SFM podrà posar en circulació les sis unitats triples de la sèrie 9100, cada una amb capacitat màxima de 307 viatgers. La previsió és que les unitats 9100 puguin començar a circular a principis del proper any. Aquestes unitats podran donar servei en el trajecte entre l’estació Intermodal de Palma i sa Pobla, i poden efectuar parades en totes les estacions situades entre Marratxí i sa Pobla, i també a la Intermodal.

La posada en marxa d’aquestes unitats dotarà d’una major fiabilitat el servei davant de possibles incidències, en incrementar-se el parc mòbil disponible. D’aquesta manera queda tot preparat per fer modificacions en la programació i poder augmentar freqüències en els serveis que discorren per la línia indicada, una vegada que s’incorporin nous maquinistes a la plantilla d’SFM, tal com està previst.

D’aquesta manera queda tot preparat per fer modificacions en la programació i poder augmentar freqüències en els serveis que discorren per la línia indicada, una vegada que s’incorporin nous maquinistes a la plantilla d’SFM, tal com està previst.

D’altra banda, el segon projecte consisteix en la substitució del carril actual en alguns trams de la línia entre l’estació d’enllaç i la de sa Pobla, amb l’objectiu de millorar les condicions de rodament dels trens.

Ha destacat el conseller Josep Marí que això permetrà millorar les condicions de confort i seguretat en la circulació en aquest tram. En concret, se substituirà un tram (una mica més de la meitat) entre l’estació d’enllaç i Llubí, la pràctica totalitat del tram entre Llubí i Muro i tot el tram entre Muro i sa Pobla.

El carril existent actualment mostrava resultats de confort mitjà en les proves dinàmiques que es varen efectuar, exceptuant alguns petits trams en els quals ja s’havia intervingut.Amb aquesta nova intervenció, es milloren les condicions de confort i seguretat de rodament de les circulacions, s’eliminen vibracions i sorolls, i augmenta notablement la comoditat del viatge als usuaris.

Així mateix, aquesta intervenció en el carril permetrà una major eficiència en els trajectes en poder circular els trens a major velocitat en alguns trams sense que això influeixi en el confort dels viatgers, cosa que ara s’evitava precisament per aquest motiu.

El pressupost és de 2.449.542,73 € (amb l’IVA exclòs) i la previsió és que les obres comencin a principis de l’estiu, amb un termini d’execució de sis mesos.

Els treballs de reforma de les andanes i de substitució del carril es duran a terme en horari nocturn, per no interferir en cap moment en el desenvolupament normal del servei i evitar qualsevol molèstia als usuaris.