Surt a licitació el nou contracte de recollida selectiva domiciliària amb un pressupost base de 21,7 milions

272

A més de complir amb la normativa europea, l’objectiu és passar del 9 al 55% de reutilització i reciclatge de residus durant el primer any

Ja s’ha publicat en la Plataforma de Contractació del Sector Públic el plec de condicions per al servei de recollida domiciliària i selectiva, així com el transport, dels residus sòlids urbans del terme municipal de Marratxí, amb un pressupost base de licitació sense impostos de 21.684.024,02 €. Les empreses tenen fins al 27 de març per a la presentació d’ofertes, i el nou servei de recollida porta a porta es preveu que entri en funcionament durant el pròxim estiu.

El batle i president de Marratxí 21 (empresa municipal de serveis), Jaume Llompart, ha mostrat la seva satisfacció per la posada en marxa del procés, “perquè per molt que digui l’oposició, no van deixar gens llest perquè aquest nou contracte es posés en marxa”. “Sigui com sigui -continua Llompart- era una obligació legal, administrativa, perquè teníem un servei en precari des de feia cinc anys, i moral, perquè som un dels municipis de Mallorca que menys recicla, i cal revertir aquestes dades”.

La implantació de la recollida porta a porta serà per fases, per la qual cosa cada sis mesos s’incrementarà la zona de recollida. D’aquesta manera es preveu una durada de tres anys des de l’inici del contracte amb un total de sis fases. La primera serà en els següents nuclis: Polígon industrial, Ca Domingo, Pòrtol, Pòrtol Nou, Sa Cabaneta, Sa Comuna, Sa Vinya de Son Verí, Sant Marçal, Són Caulelles, Són Verí III Fase.

S’hauran de separar i classificar els residus en les 5 fraccions (paper i cartó, envasos lleugers, vidre, rebuig i orgànica) i tenir en compte l’horari en què s’han de treure els residus davant la porta.

Es podran treure els residus cada dia una fracció segons un calendari preestablert, però sempre es podran emportar els residus a Sa Deixalleria, i els veïns de les zones disseminades tindran diferents punts on es concentraran tots els contenidors en un recinte al qual només es podrà accedir amb una targeta identificativa.

El servei de recollida porta a porta també serà aplicable a comerços i al polígon industrial.

Si tot el procés de desarolla amb normalitat, podrà entrar en funcionament el pròxim estiu.